Benvinguts al meu recorregut sobre les TIC en el aula.

Ací publicaré tot el procés d’aprenentatge sobre aquesta temàtica i espere vos puga ajudar de alguna manera a tots!

Gràcies per la visita i espere que ho disfruteu igual que jo!

=) =) =) Somriu!

dimarts, 27 de gener del 2015

Experiències TIC a l'aula

Aquesta setmana vaig començar amb el treball de l'assignatura una mica tard.

Dissabte vaig accedir a la plataforma per extraure la informació del temari i llegir el que havíem de realitzar a la tasca. Pel fet d'estar en dates d'exàmens, sabia que no tindria massa temps d'accedir a la web, per això sempre preferisc llevar tot el que necessite imprés i portar-lo d'ací cap allà.

Vaig aprofitar diumenge per a llegir tota la informació, una de les coses que se'ns proposa és escriure sobre la distribució de l'aula que ens agradaria trobar quan donarem una classe, estic a favor de la de ferradura, com he comentat a la meua activitat, però és cert que a la universitat a algunes aules he trobat les de forma de cercle i també m'agraden, ja que d'igual forma el professor té accés a tots els ordinadors i els alumnes poden treballar en parelles o grups.

Aquest mateix dia vaig començar a pensar en possibles activitats per a realitzar a l'aula. Com que sabia que encara no havia vist tots els vídeos i visitat les webs que posava a l'escenari, vaig decidir deixar-ho inacabat per continuar en tenir-ho tot ben preparat.

Hui he accedit per visionar els vídeos i les altres webs que encara no havia pogut visitar i he de dir que les experiències educatives m'han agradat molt. Pense que hi ha moltes formes de treballar amb la tecnologia a l'aula però ens falta pràctica i aprendre d'aquestes. És sorprenent com xiquets tan menuts gaudeixen de l'aprenentatge d'aquesta manera gràcies al treball amb noves tecnologies com la pissarra digital.

Per acabar amb aquesta unitat i dia, he modificat diverses coses de les activitats que havia fet prèviament.




dimarts, 20 de gener del 2015

Maquinari TIC

Bona nit! Aquesta setmana ha sigut complicada, supose que com totes les que venen fins a febrer que a la fi acabe els meus exàmens! Encara així, com cada setmana he gaudit molt del temari. Com que sàvia que no anava a tenir massa temps per a connectar l'ordinador vaig decidir imprimir-me tota la informació per a anar llegint quan encontrara el moment i així ho he fet, encara que en dues ocasions si he pogut connectar-me des del meu portàtil.

En realitat no puc dir el que vaig fer cada dia perquè he anat llegint un poquet en cada moment lliure que he trobat. El tema de les pissarres digitals el vaig trobar molt interessant i pense que a mesura que vaja passant el temps, aquestes pissarres estaran cada vegada més presents. És cert que cal anar amb compte amb l'ús que li donem, i pense que si de veritat el professor està preparat per a la correcta utilització d'aquesta, es poden fer milers de coses. Encara que el preu de tot això potser massa elevant pense que val la pena. Com hem vist, els avantatges són moltíssims i pense que això cal aprofitar-ho. He d'afegir que gaudir d'aquests recursos implica esforç i innovació. Ja que el món i la tecnologia avancen, tothom hauria d'avançar amb aquests. Si ens quedem mirant de segur que ens perdem. Utilitzar aquest tipus de tecnologia significa tenir la capacitat i ganes d'aprendre i mostrar als alumnes tot el que això recull, això suposarà un esforç enorme per al professorat però que els motivarà a ells mateixos per a crear materials innovadors i que sorprenguen l'estudiant. El professor seguirà sent el professor, no cal pensar que una pissarra digital substituirà el paper d'aquest.

Sobre aquest tema m'ha sorprés molt el lector de documents, ja que no sàvia que encara seguia existint això. Aquest tipus de projector és el que els meus professors utilitzaven quan jo anava a l'escola per mostrar-me fotografies (pense que és paregut). També una cosa que no m'havia plantejat mai són els avantatges que aquest tipus de tecnologia suposa per a la gent amb algun tipus de disfunció, com per exemple el fet d'adaptar els caràcters i fer-los més grans o el fet de ser tàctil i per tant no necessitar ni ratolí ni teclat.


He d'afegir, que fa 5 anys vaig tenir l'oportunitat de gaudir d'aquest tipus de pissarra digital Interactiva i que va ser molt divertit, encara que em vaig quedar amb ganes de més.



dissabte, 10 de gener del 2015

Aprenentatge a Internet

Bona vesprada. Aquesta setmana hem estudiat l’aprenentatge a internet. El temari no ha sigut massa llarg ni dens, però també és cert que hem tingut menys temps per a realitzar-lo. Per la meua part he decidit entregar-ho ja perquè d’ací a dimarts no podia realitzar-ho per qüestions de treball. Va ser ahir quan vaig començar a llegir la informació general del que calia fer a aquest tema i aquesta vesprada he aprofitat per a llegir la teoria i passar quasi tota la vesprada visitant les webs proposades i fer l’entrada al taulell al meu post-it. Una vegada més he de remarcar que m’ha agradat molt el contingut del temari i tot el que he vist a les xarxes. He aprés molt, ja que encara que coneixia els blogs i el Viqui (Wiki), desconeixia la “Webquest” i la “Cacera del tresor”.El vídeo de Rosabel Roig Vila m’ha paregut molt interessant a la teoria, ja que tampoc coneixia el Blended-learning, pense que és cert que els professors hauríem de adaptar-nos al nostre entorn i utilitzar més la tecnologia.

-Les Webquest visitades m’han paregut molt curioses, de fet he triat una d’aquestes per al post-it sobre els Rolling Stones (http://www.phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_izquierda_w.php?id_actividad=7412&id_pagina=1), ja que pense que potser un element cultural interessant per a afegir en una classe d’anglés. Respecte al visionat del vídeo “canta i explica” he de dir que el treball dels nens em pareix meravellós, sobretot la forma de fer una exposició oral, la gràcia amb què ho fan i la forma tan bona de treballar que s'observa a l’aula a pesar de l’edat que tenen.

- A la Cacera del tresor he triat una que parla de les llengües al món (http://www.xtec.cat/~agimeno5/caceres/llengues_mon/)

Ací he agafat un blog que parla dels tics i m’ha paregut una bona opció, ja que d’anglés no trobava cap que m’agradara més que aquest.

Aquesta part m’ha resultat un poc més complicat però pense que aquest tutorial està molt bé i que pertany als Viquis, encara que no estic del tot segura que ho haja fet de la manera correcta.


M’haguera agradat poder gaudir més d’aquest tema però per qüestions laborals no ho podré fer, de totes maneres m'ho apunte a la llista de “coses per a revisar”. Que tingueu bon cap de setmana.

diumenge, 4 de gener del 2015

Informació a Internet

Hola!!! Bona vesprada a tothom i feliç any nou!!! Espere que les festes hagen anat bé i que aprofiteu els últims dies que ens queden!



Aquest tema ha sigut un poc complicat de realitzar no només per tindre totes les festes, esdeveniment familiar i reunions amb amics, sinó també perquè estem en el mes més complicat del curs, ja que al màster d'educació l'entrega de treballs i exàmens són tots en les pròximes setmanes. M'haguera agradat poder explotar més aquest tema perquè he vist coses molt interessants però ja continuaré amb la recerca amb més temps. El meu diari sobre el tema és el següent:

El dia 28 de desembre vaig començar amb la lectura del temari, és a dir, la teoria.

El dia 29 vaig continuar amb la lectura i la vaig acabar, a més, vaig veure per damunt algunes de les xarxes que es trobaven a la llista.

El dia 2 de Gener i el 3 vaig estar visitant xarxes i buscant les que més m'agradaven, excepte una que no em va agradar molt i la vaig seleccionar per comparar un poc.

Vaig trobar molts recursos interessants però el que més em van agradar van ser el de la lectura compartida (http://articles.grao.com/recursos/lectura-compartida), ja que amb els vídeos i la forma en què expliquen el procés queda tot massa clar. Però no puc deixar de mencionar la Xarxa, o millor dit, el blog de "Karicies" (http://karicies.blogspot.com.es/), ja que vaig quedar prou sorpresa i encantada amb aquest.

M'ha agradat molt l'experiència de cercar recursos a la xarxa i ho trobe una manera molt útil i entretinguda d'aprendre. Estic segura que faré ús d'aquests recursos i que seguiré visitant-les per veure actualitzacions.

dissabte, 13 de desembre del 2014

La tecnologia mòbil

Pense que la tecnologia mòbil no conforma només un avanç en la societat actual referint-nos a les relacions amb les altres persones sinó que es tracta d’un aprenentatge continu a qualsevol lloc i moment.

Parlem d’una eina a la qual podem accedir en qüestió de segons i de la qual podem gaudir ràpidament. La tecnologia mòbil és un objecte tan intel·ligent que pot solucionar quasi tots els dubtes que se’ns puguen ocórrer. Està conformat per una sèrie d’informació entrellaçada que mai pareix tenir fi. La persona que vol saber és la que decideix quan parar d’aprendre, això no passa només per les xarxes a les quals accedim a través del mòbil, sinó que també disposem de moltes app relacionades amb l’educació i per exemple les llegües.

A més d'això, proporciona moltes oportunitats d’estar amb contacte amb persones de l’altra part del món, compartir idees i tractar de millorar en qualsevol aspecte, tant personal com professional.

L'àmbit professional seria un aspecte que també podríem destacar ací, ja que el mòbil sempre facilita l'obtenció de treball gràcies a la increïble quantitat de apps que hi ha a la nostra disposició.

Cada vegada els nens aprenen més ràpid amb les tecnologies i pareix que des de molt menuts disposen de tecnologia mòbil, ja que a la vegada que s'ho passen bé també aprenen tant informació nova com destresses que els servirà per al seu futur.
Aquesta és una de les maneres més efectives d'adquirit coneixement i és per això que hem d'adaptar la nostra dinàmica d'aula a les tecnologies i acceptar el canvi que vindrà en els anys vinents, i el que ja està ací.


TILC: Comunicació a Internet

 Aquest temari ha sigut molt interessant, ja que és un dels temes amb els quals més estic en contacte diàriament. 

El dimarts dia 2 vaig imprimir tota l'informació del tema a paper i la vaig llegir però no em va servir de res, ja que el dimecres em vaig adonar que també hi havien publicats alguns vídeos i altres enllaços d’interés per consultar, així que vaig deixar tot llegit i visitat el dijous.Hi va ser doncs, quan vaig veure una sorprenent proposta per a treballar amb Instagram amb els alumnes (això em pareix sorprenent, ja que utilitze Instagram diàriament però mai ho havia pensat en sentit didàctic). Divendres vaig intentar participar amb els companys als debats que vam crear, però hi havia tantes opinions que era difícil decidir a qui contestar-li, ja que mostraven molts punts amb els quals estic a favor. El cap de setmana i el pont vaig estar intentant investigar sobre alguna xarxa social que no coneguera abans, i vaig arribar a Linkedin ja que vaig veure que era per la recerca de treball. Ahir vaig consultar la web i ja en tenia deu amics que compartien la mateixa xarxa! I jo desconeixia la seua existència! Encara no m’ha donat temps a fer massa coses, només una creació ràpida de currículum, però de veres que entraré per descobrir més!


La meua proposta de xarxa social per a l'aula és bàsicament Facebook. Pense que Facebook pot ser utilitzat com una manera molt efectiva entre els alumnes de la classe. Es pot crear un grup tancat controlat pel professor on estiguen tots els alumnes, i on puguen posar temes en comú i compartir enllaços d’interés i pàgines de Facebook que puguen contribuir a l'assignatura, com també comentar i compartir fotos, organitzar events… Segons la meua opinió es tracta de la Web social més completa ara mateix.


dissabte, 29 de novembre del 2014

La llengua i les TIC

Bona vesprada a tothom! :)

L’activitat d’aquesta setmana he de dir que m’ha costat prou, ja que he estat fent-la tota la setmana i fins hui dissabte no he pogut acabar-la. 

Dimarts vaig començar llegint-me tota la informació i el temari (teoria). Vaig quedar realment sorpresa al veure el gadget que explicava el que anàvem a tractar, em va parèixer molt curiós i doni les gràcies per posar el link (http://www.voki.com) per poder fer-hi més (de segur que aquesta ferramenta l’utilitzaré, em pareix molt graciós). 

Dimecres vaig començar a fer la tasca al meu ordinador i em va resultar prou complicat, ja que no sàvia molt bé que paraules de l’àmbit de l’anglès podria agafar, per això vaig decidir triar el camp de les llengües i així em va parèixer una mica més fàcil. La recerca als diccionaris va ser més complicada que a l’enciclopèdia, però em va resultar molt interessant veure com canviaven les definicions d’un diccionari a l’altre. Una vegada vaig acabar això, vaig intentar fer el núvol de paraules (a la web: http://www.wordle.net) però em resultà impossible, ja que el meu ordinador no avançava i per tant em va entrar agonia i ho vaig deixar estar.  


Els diccionaris que vaig consultar van ser: 

-Diccionari català-valencià-balear d’A. M. Alcover i F. de B. Moll: http://dcvb.iecat.net/

I la enciclopèdia fou l’enciclopèdia Catalana Online: http://www.enciclopedia.cat/enciclop%C3%A8dies/gran-enciclop%C3%A8dia-catalana

Dijous vaig llegir sobre les netiquetes i vaig quedar molt contenta amb la lectura ja que no coneixia moltes de les coses que es mencionaven. Després vaig tornar a entrar per intentar de nou fer el núvol de paraules, però una vegada més no  hi funcionava. Pensava donar aquesta activitat per perduda, ja que estava intentant-ho molt seriosament i no aconseguia cap resultat. Com que les tecnologies i jo no ens llevem massa bé, vaig tornar a rendir-me. 

Fins avui!!! :D He aconseguit que tot funcionarà i a la fi he pogut instal•lar el programa “Java”. Gràcies a aquesta actuació el meu ordinador està replet de virus, se m’hi han instal•lat quatre jocs (odií els jocs) i anuncis que són prou angoixants, però bé, a la fi he pogut acabar la tasca! 

Ací us deixi la prova i que tingueu bon cap de setmana!