Benvinguts al meu recorregut sobre les TIC en el aula.

Ací publicaré tot el procés d’aprenentatge sobre aquesta temàtica i espere vos puga ajudar de alguna manera a tots!

Gràcies per la visita i espere que ho disfruteu igual que jo!

=) =) =) Somriu!

dissabte, 29 de novembre del 2014

La llengua i les TIC

Bona vesprada a tothom! :)

L’activitat d’aquesta setmana he de dir que m’ha costat prou, ja que he estat fent-la tota la setmana i fins hui dissabte no he pogut acabar-la. 

Dimarts vaig començar llegint-me tota la informació i el temari (teoria). Vaig quedar realment sorpresa al veure el gadget que explicava el que anàvem a tractar, em va parèixer molt curiós i doni les gràcies per posar el link (http://www.voki.com) per poder fer-hi més (de segur que aquesta ferramenta l’utilitzaré, em pareix molt graciós). 

Dimecres vaig començar a fer la tasca al meu ordinador i em va resultar prou complicat, ja que no sàvia molt bé que paraules de l’àmbit de l’anglès podria agafar, per això vaig decidir triar el camp de les llengües i així em va parèixer una mica més fàcil. La recerca als diccionaris va ser més complicada que a l’enciclopèdia, però em va resultar molt interessant veure com canviaven les definicions d’un diccionari a l’altre. Una vegada vaig acabar això, vaig intentar fer el núvol de paraules (a la web: http://www.wordle.net) però em resultà impossible, ja que el meu ordinador no avançava i per tant em va entrar agonia i ho vaig deixar estar.  


Els diccionaris que vaig consultar van ser: 

-Diccionari català-valencià-balear d’A. M. Alcover i F. de B. Moll: http://dcvb.iecat.net/

I la enciclopèdia fou l’enciclopèdia Catalana Online: http://www.enciclopedia.cat/enciclop%C3%A8dies/gran-enciclop%C3%A8dia-catalana

Dijous vaig llegir sobre les netiquetes i vaig quedar molt contenta amb la lectura ja que no coneixia moltes de les coses que es mencionaven. Després vaig tornar a entrar per intentar de nou fer el núvol de paraules, però una vegada més no  hi funcionava. Pensava donar aquesta activitat per perduda, ja que estava intentant-ho molt seriosament i no aconseguia cap resultat. Com que les tecnologies i jo no ens llevem massa bé, vaig tornar a rendir-me. 

Fins avui!!! :D He aconseguit que tot funcionarà i a la fi he pogut instal•lar el programa “Java”. Gràcies a aquesta actuació el meu ordinador està replet de virus, se m’hi han instal•lat quatre jocs (odií els jocs) i anuncis que són prou angoixants, però bé, a la fi he pogut acabar la tasca! 

Ací us deixi la prova i que tingueu bon cap de setmana!


dissabte, 22 de novembre del 2014

Recomanació d'un vídeo

Entrevista a Coral Regí i Ramon Grau (1a part). 

Les TIC transformen el centre educatiu?



Aquest vídeo em pareix molt interessant ja que pense què és important plantejar-nos preguntes com aquestes:
Com és de complicat canviar els hàbits de l’escola/famílies i l’aprenentatge?
Com de preparats estan els professors actuals per a incloure les TIC a l'aula?
Seria necessària una coordinació amb les famílies? Seria possible aquesta coordinació?
I la comunicació online amb les famílies?
Com de difícil serà incloure tot això en l'educació actual? 

Coneixements previs sobre TIC

Els meus coneixements previs sobre les TIC són prou limitats, encara que és cert que utilitze internet adiàriament (relacionat amb xarxes socials i recerca d’informació, com per exemple: www.facebook.com www.twitter.com o www.google.com), a l’hora de tindre contacte amb blocs o d’altres eines que no he tingut possibilitats d’utilitzar prèviament, tot es complica una mica. 

Pareix que estem habituats a una sèrie de coses i que no som capaços d'incloure la novetat a la nostra vida diària, però en aquest sentit pense que és molt important estar al dia i introduir tots aquests àmbits per a poder adaptar-nos al món actual. Considere que el més important és estar disposat i tindre ganes, i en el meu cas estic molt emocionada d’aprendre sobre aquesta branca de la societat i poder adaptar-la de la millor manera tant a la meua vida personal com a professional. 

Per començar el camí hem de contestar a la pregunta, què vol dir TIC!?
Podeu visitar aquesta web per a una definició clara i senzilla: 

Ara que ja sabem el que són les TIC, anem cap endavant!