Benvinguts al meu recorregut sobre les TIC en el aula.

Ací publicaré tot el procés d’aprenentatge sobre aquesta temàtica i espere vos puga ajudar de alguna manera a tots!

Gràcies per la visita i espere que ho disfruteu igual que jo!

=) =) =) Somriu!

dissabte, 13 de desembre del 2014

La tecnologia mòbil

Pense que la tecnologia mòbil no conforma només un avanç en la societat actual referint-nos a les relacions amb les altres persones sinó que es tracta d’un aprenentatge continu a qualsevol lloc i moment.

Parlem d’una eina a la qual podem accedir en qüestió de segons i de la qual podem gaudir ràpidament. La tecnologia mòbil és un objecte tan intel·ligent que pot solucionar quasi tots els dubtes que se’ns puguen ocórrer. Està conformat per una sèrie d’informació entrellaçada que mai pareix tenir fi. La persona que vol saber és la que decideix quan parar d’aprendre, això no passa només per les xarxes a les quals accedim a través del mòbil, sinó que també disposem de moltes app relacionades amb l’educació i per exemple les llegües.

A més d'això, proporciona moltes oportunitats d’estar amb contacte amb persones de l’altra part del món, compartir idees i tractar de millorar en qualsevol aspecte, tant personal com professional.

L'àmbit professional seria un aspecte que també podríem destacar ací, ja que el mòbil sempre facilita l'obtenció de treball gràcies a la increïble quantitat de apps que hi ha a la nostra disposició.

Cada vegada els nens aprenen més ràpid amb les tecnologies i pareix que des de molt menuts disposen de tecnologia mòbil, ja que a la vegada que s'ho passen bé també aprenen tant informació nova com destresses que els servirà per al seu futur.
Aquesta és una de les maneres més efectives d'adquirit coneixement i és per això que hem d'adaptar la nostra dinàmica d'aula a les tecnologies i acceptar el canvi que vindrà en els anys vinents, i el que ja està ací.


TILC: Comunicació a Internet

 Aquest temari ha sigut molt interessant, ja que és un dels temes amb els quals més estic en contacte diàriament. 

El dimarts dia 2 vaig imprimir tota l'informació del tema a paper i la vaig llegir però no em va servir de res, ja que el dimecres em vaig adonar que també hi havien publicats alguns vídeos i altres enllaços d’interés per consultar, així que vaig deixar tot llegit i visitat el dijous.Hi va ser doncs, quan vaig veure una sorprenent proposta per a treballar amb Instagram amb els alumnes (això em pareix sorprenent, ja que utilitze Instagram diàriament però mai ho havia pensat en sentit didàctic). Divendres vaig intentar participar amb els companys als debats que vam crear, però hi havia tantes opinions que era difícil decidir a qui contestar-li, ja que mostraven molts punts amb els quals estic a favor. El cap de setmana i el pont vaig estar intentant investigar sobre alguna xarxa social que no coneguera abans, i vaig arribar a Linkedin ja que vaig veure que era per la recerca de treball. Ahir vaig consultar la web i ja en tenia deu amics que compartien la mateixa xarxa! I jo desconeixia la seua existència! Encara no m’ha donat temps a fer massa coses, només una creació ràpida de currículum, però de veres que entraré per descobrir més!


La meua proposta de xarxa social per a l'aula és bàsicament Facebook. Pense que Facebook pot ser utilitzat com una manera molt efectiva entre els alumnes de la classe. Es pot crear un grup tancat controlat pel professor on estiguen tots els alumnes, i on puguen posar temes en comú i compartir enllaços d’interés i pàgines de Facebook que puguen contribuir a l'assignatura, com també comentar i compartir fotos, organitzar events… Segons la meua opinió es tracta de la Web social més completa ara mateix.